Koleksi ucapan Selamat Tahun Baru 2021


Koleksi ucapan Selamat Tahun Baru 2022 terkini kepada anda, terutamanya rakyat Malaysia untuk mendedikasikan kepada teman mahupun insan yang tersayang menerusi aplikasi WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram atau Sistem Pesanan Ringkas (SMS). Menjelang tahun baharu, pasti menjadi kemestian dengan diserikan teks ucapan ringkas Selamat Menyambut Tahun Baru 2021 yang kreatif, mencuit atau meninggalkan kesan di hati si penerima ucapan.


Bagi rakyat Malaysia, sambutan tahun baharu 2022 sudah tentu dengan pelbagai acara termasuk menyaksikan persembahan bunga api mempesonakan, selain menghadiri majlis keagamaan bagi mendoakan kesejahteraan rakyat dan negara dalam menghadapi tahun baru yang dijangka penuh cabaran

 

Kata-kata Ucapan Selamat Tahun Baru 2022. Tahun baru 2021 semakin hampir, mari kita sambut dengan penuh keyakinan. Salah satunya optimis menghadapi wabak Covid-19 yang belum berakhir. Tahun Baru Semangat baru. Itulah ungkapan yang selalu diharapkan semua orang berlaku. Perubahan tahun selalu menjadi saat bagi semua orang untuk mengharapkan hasrat baru, yang belum pernah dicapai pada tahun sebelumnya

 

Dalam beberapa hari, Kata-kata Ucapan Selamat Tahun Baru 2022 akan mengisi pemberitahuan telefon bimbit. Sama ada ucapan sederhana atau hanya mengatakan 'niat' dengan animasi, semua orang mengucapkan yang terbaik untuk tahun depan.

 

Bagi anda yang berhasrat untuk mengirim Ucapan Selamat Tahun Baru 2022, ada baiknya anda memilih kata rujukan = kata-kata ucapan Tahun Baru yang dikumpulkan oleh admin ke dalam Kata-kata Ucapan Selamat Tahun Baru 2021. Koleksi ucapan Selamat Tahun Baru 2021 ini, juga dapat dijadikan inspirasi untuk menjawab beberapa tahun baru 2021 harapan yang mungkin anda terima.

 

Berikut ini adalah Ucapan Selamat Tahun Baru pada tahun 2022 , sila dengarkan, jika sesuai dengan yang anda mahukan, salin untuk dihantar kepada rakan sekerja, rakan, dan rakan baik anda.

1.   Selamat Tahun Baru 2021! Mudah-mudahan akan ada lebih banyak semangat dalam beribadah dan diberi banyak rezeki. Amin.

2.   Menyucikan jiwa dan menyucikan hati. Katakan basmalah untuk pertama kalinya pada Tahun Baru 2021.

3.   Walaupun kita masih diberi kesempatan untuk bernafas, sementara Allah SWT masih memberikan berkat yang melimpah, marilah kita bersama-sama menyambut Tahun Baru 2021 sebagai alat untuk memperbaiki diri. Semoga tahun ini kita dapat memperoleh keredhaanNya. Amin.

4.   Ke warung beli bawang merah. Sekalian beli bawang putih. Selamat Tahun Baru 2021. Untuk engkau sahabatku yang shalih.

5.   Januari adalah bulan permulaan. Bersamanya ada permulaan kebangkitan. Kita harus sentiasa bersiap sedia untuk menyiapkan yang baru. Sahabat yang dikasihi, Selamat Tahun Baru 2021.

6.   Tahun Baru ini akan menjadi tahun yang istimewa. Pada tahun bahagia ini, kita diberi peluang untuk mendapatkan harapan baru. Selamat Tahun Baru 2021.

7.   Selamat Tahun Baru 2021. Jadikan Tahun Baru ini sebagai peluang untuk mendekati impian anda, kerana ini adalah permulaan baru dalam hidup anda.

8.   Selamat menyambut tahun baru 2021. Semoga ada harapan, kekuatan dan semangat baru.

9.    2021 nampaknya buku baru. Siapkan harapan dan semangat untuk menulis cerita anda. Selamat tahun Baru.

10.  Selamat Tahun Baru 2021. Semoga kesihatan, keberkatan dan kedamaian sentiasa menemani anda.

11.  Selamat karena sudah melalui 2020 dengan hebat. Kini sambutlah 2021 dengan hati dan semangat baru.

12.  Cermin dibuat bersaiz mini sehingga kita tidak terlalu lama menatap. Seperti masa lalu, anda kadang-kadang dapat melihat ke belakang, tetapi tetap fokus pada apa yang akan datang. Selamat tahun baru 2021!

13.  Selamat tinggal 2020! Sudah tiba masanya untuk berkemas dan beralih ke 2021. Semoga anda tidak lagi berhutang resolusi dan merancang rancangan yang realistik.

14.  Tahun baru telah tiba. Semoga 2021 dipenuhi dengan berkat Tuhan dan semua yang dirancang akan menjadi kenyataan.

15.  Selamat tahun baru 2021. Tak ada yang lebih indah daripada diberi kesempatan menghabiskan setahun ke depan bersamamu, sekali lagi.

16.  Mengutip Hindia dalam lagu 'Membasuh', semoga kita 'Cukup besar tuk mengampuni. Tuk mengasihi tanpa memperhitungkan masa yang lalu.' Selamat menyambut 2021.

17.  Selamat tahun baru, selamat merancang rancangan baru. Mudah-mudahan ia tidak hanya kekal sebagai rancangan tetapi ia nyata

18.  "Mei 2021 penuh dengan berkat dan penuh dengan pengembaraan baru. Selamat Tahun Baru."

19.  "Semoga tahun baru ini memberi anda banyak kegembiraan dan kegembiraan. Semoga anda mendapat kedamaian, cinta dan kejayaan."

20.  "Saya harap tahun baru akan menjadi tahun terbaik dalam hidup anda. Semoga semua impian anda menjadi kenyataan dan semua keinginan anda dipenuhi."

21.  "Saya berharap hidupmu akan penuh kejutan dan kegembiraan di tahun baru yang akan segera dimulai. Semoga kamu diberkati dengan semua yang kamu inginkan dalam hidup."

22.  "Ingatlah semua kenangan indah yang telah anda buat dan ketahui bahawa hidup anda akan penuh dengan keajaiban pada tahun yang akan datang. Selamat Tahun Baru 2021."

23.  "Selamat Tahun Baru untuk anda! Semoga tahun yang akan datang membawa anda berkat dan kedamaian."

24.  "Aku lebih mencintaimu hari ini daripada aku mencintaimu semalam. Dan aku akan lebih mencintaimu esok daripada aku mencintaimu hari ini. Selamat Tahun Baru 2021."

25.  "Satu lagi tahun yang indah akan berakhir. Tetapi, jangan risau, tahun lagi akan menghiasi hidup anda dengan warna-warna kegembiraan yang tidak terhingga."

26.  "Semoga Tahun Baru membawa anda kebahagiaan, kedamaian dan kemakmuran. Semoga anda mendapat tahun 2021 yang bahagia."

27.  "Semoga tahun ini membawa kebahagiaan baru, tujuan baru, pencapaian baru dan banyak inspirasi baru dalam hidup anda. Semoga

28.  "Selamat tahun baru kepada orang yang paling manis. Terima kasih kerana berada dalam hidup saya."

29.  "Saya mahu tahun baru itu semeriah mata anda, semanis senyuman anda, dan bahagia seperti hubungan kami. Selamat Tahun Baru. Semoga tahun baru yang indah."

30.  "Saya mengucapkan Selamat Tahun Baru. Semoga anda bergembira."

31.  "Satu-satunya harapan saya untuk Tahun Baru ini ialah saya ingin mencintaimu lebih daripada sebelumnya, menjaga anda lebih dari sebelumnya, dan menjadikan anda lebih bahagia dari sebelumnya. Selamat Tahun Baru."

32.  "Saya berharap mempunyai tahun yang penuh dengan kebahagiaan dan kekuatan untuk mengatasi semua masa kegelapan."

33.  "Persahabatan yang terbaik adalah persahabatan yang tidak luntur, tidak kira apa pun. Mereka menjadi tua dan menjadikan kehidupan layak untuk hidup apabila keadaan menjadi salah. Terima kasih, kawan, untuk segalanya. Selamat tahun baru yang diberkati."

34.  "Semoga tahun baru membawa semua perkara baik dalam hidup yang anda layak. Anda telah mempunyai tahun yang hebat dan anda akan mempunyai tahun yang lebih menakjubkan."

35.   "Kehadiranmu dalam hidupku seperti pintu terbuka yang menyambut kebahagiaan dan kegembiraan dalam kelimpahan. Saya belum pernah merasa begitu hidup sebelumnya. Selamat tahun baru 2021."

36.  "Ucapkan selamat tinggal pada yang lama dan rangkul yang baru dengan penuh harapan, impian, dan ambisi. Semoga kamu mendapatkan tahun baru yang bahagia penuh kebahagiaan."

37.  "Semoga tahun berikutnya dipenuhi dengan ketawa, kejayaan dan kedamaian, rakan-rakan yang dikasihi. Semoga Tuhan memberkati kita semua dan keluarga kita. Selamat Tahun Baru 2021."

38.  Mari kita kumpulkan semangat untuk berhijrah pada tahun baru. Singkirkan semua tabiat dan tingkah laku buruk agar kehidupan kita sentiasa dalam perjalanan-Nya. Selamat Tahun Baru 2021.

39.  Selamat Tahun Baru 2021. Semoga tahun ini kita diberi kesihatan, umur panjang, rezeki, dan kemudahan dalam hidup.

40.  Pergi ke kedai untuk membeli sejadah. Serta membeli tudung dan mukena Selamat Tahun Baru 2021. Semoga anda akan mempunyai lebih banyak iman dan ketakwaan.

41.  Bulan di langit malam tersenyum gembira. Diiringi oleh bintang-bintang yang indah. Selamat Tahun Baru 2021. Semoga tahun ini lebih diberkati.

42.  Wahai kawan-kawan, kuatkan imanmu, tingkatkan ibadahmu, mari kita menyambut Tahun Baru 2021 dengan tekad untuk menjadi khalifah, demi kebaikan bumi dan isinya.

43.  Selamat Tahun Baru 2021. Semoga kita dapat beralih dari syirik ke tauhid, dari kemunafikan ke sidiq, dan dari cinta dunia ke cinta di akhirat.

44.  Menjalani Tahun Baru 2021 adalah seperti membuka daun baru. Kita dapat belajar untuk mengelakkan kesilapan yang dilakukan pada tahun sebelumnya. Selamat menjadi orang baru di tahun baru.

45.  Perbuatan yang ikhlas berasal dari hati yang bersih. Bersihkan hati dengan tutur kata yang lembut, mari kita sambut bulan tahun 2021 yang penuh barokah. Selamat Tahun Baru 2021.

46.  Selamat Tahun Baru 2021. Semoga tahun ini kita dapat melakukan lebih banyak kebaikan dan meninggalkan semua keburukan.

47.  Setahun kita hidup. Semoga amalan kita tahun lalu dapat diperbaiki, dan amalan memalukan kita tahun lalu dapat ditinggalkan. Selamat Tahun Baru 2021.

48.  Selamat Tahun Baru 2021. Semoga Allah memberi kita kesihatan, kedamaian dan kebahagiaan. Amin.

49.  Semoga sentiasa ada keindahan dan kebahagiaan di sekitar anda. Salam hangat di Tahun Baru 2021 kepada anda dan keluarga.

50.  Marilah kita menyambut matahari baru yang terbit dalam hidup kita. Ia akan menyatukan harapan dan impian baru. Saya mengucapkan Selamat Tahun Baru 2021 kepada anda.

51.  Dengan matahari terbenam yang terakhir tahun ini, saya harap semua masalah anda akan digantikan dengan permulaan yang baru dan bahagia untuk anda. Selamat Tahun Baru 2021.

52.  Selamat Tahun Baru 2021. Mari kita menjadikan tahun baru ini untuk menyebarkan cinta, kebahagiaan, mesej persaudaraan dan kebaikan kepada orang lain.

53.  Dalam kesungguhan doa yang dikemukakan, ada impian dan harapan untuk keselamatan dan kebahagiaan. Semoga Tahun Baru 2021 ini, keadaan menjadi lebih baik. Amin.

54.  Semoga maaf itu bukan sekadar permintaan, tetapi penghargaan itu ikhlas dari dalam hati saya. Selamat Tahun Baru 2021.

55. Tahun-  tahun telah mulai berubah dalam menyambut kedatangan, sudah tiba masanya untuk melihat diri anda menjadi lebih baik. Selamat Tahun Baru 2021.

56.  "Semoga 12 bulan di tahun 2021 yang akan datang penuh dengan prestasi dan kebahagiaan yang kekal untuk kita semua."

57.  "Semoga kegembiraan tahun baru berkekalan dalam hidup. Semoga kita semua mendapat cahaya yang membimbing kita ke arah tujuan yang diinginkan. Selamat Tahun Baru 2021."

58.  "Masa untuk menghiasi kehidupan dengan warna-warna yang dibawa tahun baru ini. Semoga hidup kita semua bersinar lebih terang daripada seribu bintang."

59.  "Selamat Tahun Baru. Saya berharap semua impian kita menjadi kenyataan di tahun 2021 dan seterusnya."

60.  "Tahun baru ibarat buku kosong. Pena ada di tangan anda. Inilah peluang anda untuk menulis kisah indah untuk diri sendiri. Selamat Tahun Baru 2021."

61.  "Saya harap tahun baru akan penuh dengan perkara positif untuk kita semua. Selamat Tahun Baru."

62.  "Semoga Tahun Baru dimulai dengan kegembiraan dan kehidupan yang penuh dengan kedamaian. Semoga kita semua mendapatkan kehangatan, kebersamaan, dan kemakmuran juga. Selamat Tahun Baru."

63.  "Selama kamu bersama saya, saya tidak memerlukan alasan lain untuk meraikan tahun baru. Anda semua adalah alasan saya terus tersenyum. Selamat Tahun Baru."

64.  "Semoga tahun yang akan datang ini dimuliakan seperti yang kita semua harapkan. Jadikan tahun ini lebih berkesan daripada sebelumnya dengan mencapai semua matlamat. Semoga tahun baru ini selamat dan bahagia."

65.  "Semoga kita semua mendapatkan ucapan dan harapan yang penuh berkah di tahun yang akan datang."

66.  "Setahun telah berlalu, tahun lain telah datang. Saya berharap, setiap tahun, kita mencapai semua impian. Semoga Tuhan mencurahkan cinta dan perhatian pada kita semua. Selamat Tahun Baru."

67.  "Hidup bukan soal kepunyaan, ini tentang penghargaan. Harapan dan aspirasi baru. Selamat Tahun Baru."

68.  "Menjelang fajar tahun baru, saya berharap itu dipenuhi dengan janji-janji akan hari esok yang lebih cerah. Selamat Tahun Baru."

69.  "Tahun Baru ini, saya ingin kita semua Januari yang indah, Februari yang mempesona, Mac yang damai, April tanpa kerisauan, Mei sensasi, dan kegembiraan yang berterusan dari bulan Jun hingga November, dan kemudian berakhir dengan bulan Disember. yang optimis. "

70.  "Di jalan menuju kejayaan, peraturannya selalu menantikan. Semoga anda mencapai matlamat anda dan menempuh perjalanan yang indah. Selamat Tahun Baru."

71.  "Semoga setiap hari tahun baru dipenuhi dengan kejayaan, kebahagiaan dan kemakmuran untuk kita semua. Selamat Tahun Baru."

72.  "Semoga tahun baru memberi anda kehangatan, cinta dan cahaya untuk memandu jalan menuju tujuan positif."

73.  "Tidak ada yang boleh kembali ke masa lalu untuk mengubah apa yang telah berlaku. Oleh itu, berusaha sekarang untuk menjadikan diri anda masa depan yang indah."

74.  "Tamatkan setiap tahun dengan beberapa pelajaran yang baik dan mulakan yang baru yang menunjukkan bahawa anda telah belajar dari masa lalu dengan baik."

75.  "Tahun Baru telah membawa peluang lain untuk kita memperbaiki sesuatu dan membuka lembaran baru dalam kehidupan kita."

76.  "Tidak seperti apa yang difikirkan oleh kebanyakan orang, tidak pernah terlambat untuk menjadi seperti yang anda mahukan."

77.  "Tahun kejayaan dan kebahagiaan telah berlalu. Setiap tahun baru datang cabaran dan rintangan yang lebih besar dalam hidup. Saya ingin anda keberanian, harapan, dan keyakinan untuk mengatasi semua rintangan yang mungkin anda hadapi. Semoga anda mempunyai tahun dan masa yang hebat. depan yang indah. "

78.  "Semoga Tahun Baru ini membawa perubahan nyata bagi kita semua, bukan mengulangi tabiat lama dalam pakej baru."

79.  "Tahun Baru adalah peluang untuk memulai dengan catatan yang bersih dan berharap tahun berikutnya lebih baik daripada tahun sebelumnya."

80.  "Ketika kita memulai Tahun Baru, mari kita berlutut untuk bersyukur kepada Tuhan. Selamat Tahun Baru."

81.  "Semoga Tahun Baru ini memberi kita kesihatan, kekayaan dan kebahagiaan kepada kita semua."

82.  Selamat menyambut tahun baru, tahun yang penuh dengan kebahagiaan, kesenangan, kesihatan, kejayaan dan kedamaian

83.  Tahun baru ibarat membuka lembaran baru berupa kertas kosong, kertas yang akan kita tuliskan goresan pena yang indah dan makna kehidupan yang akan datang

84.  Selamat tahun baru dan semoga hidup kita bebas dari keraguan dan ketakutan, digantikan oleh keberanian dan kebahagiaan

85.  Kita mungkin menginginkan perdamaian sebanyak yang kita mahukan, tetapi jika tidak ada persaudaraan, apa erti kedamaian. Selamat tahun baru, selamat membina istana kedamaian

86.  Biarkan masa lalu menjadi kenangan dan pengalaman, kerana masa depan masih menunggu perjuangan dan kestabilan diri kita

87.  Kita tidak akan dapat mengawal angin semasa berlayar, tetapi kita dapat menyesuaikan layar. Selamat belayar, dan selamat mengambil nasib di tahun baru ini

88.  Jangan menyesali masa lalu, jangan bimbang tentang masa depan kerana selalu ada harapan dan kemungkinan terbaik untuk permulaan yang baru. Kerana tidak pernah terlambat untuk mulai berbuat baik

89.  Apakah makna tahun baru tanpa semangat dan optimisme baru

90.  Hadiah terbaik untuk mengawali tahun baru ini adalah hadiah yang kita berikan atas pencapaian diri yang selama ini kita lakukan. Jangan lupa pula untuk selalu bersyukur dan berserah diri

91.  Jadilah cahaya dalam balutan kegelapan yang kelam, jadilah inspirasi yang mampu memberikan pencerahan. Selamat tahun baru 2019

92.  Tahun baru bukanlah acara pesta, kerana yang paling penting adalah membetulkan dan menilai kesilapan untuk menjadi lebih baik pada tahun yang akan datang

93.  Mari berdoa, saling menjaga, tersenyum dan berkongsi untuk menyambut tahun baru yang memukau

94.  Saya selalu berharap bahawa cahaya kedamaian akan sentiasa bersinar di hati anda, kejayaan akan selalu ada bersama anda, dan kebahagiaan akan datang untuk menjawab doa anda pada awal tahun ini

95.  Selalu ada harapan dan jawapan untuk semua impian. Selamat tahun baru kepada pemimpi

96.  Tahun baru bermaksud matlamat baru, semangat baru, dan cabaran hidup baru untuk kita semua

97.  Harap senyuman akan sentiasa muncul di wajah anda ketika tahun baru tiba

98.  Mari melangkah dengan semangat yang lebih menggelora dan tekad yang lebih membaja dalam mengawali tahun yang penuh makna

99.  Bulatkan tekad dan jadikan hidup mu lebih berarti di tahun ini

100. Bukan soal tahun baru ini yang penting, tetapi kesedaran diri dan hati yang selalu memperbaiki setiap kesalahan menjadi lebih baik

101. Berdoalah, janganlah lengah. Berdoalah dan janganlah terlena akan pesta pora tentang hadirnya tahun yang baru. Jadikan momen pergantian tahun dari waktu yang ada ini untuk berbuat hal yang baik dan bermanfaat

 

Itulah Kata-kata Ucapan Selamat Tahun Baru 2021, Selamat Tahun Baru 2022. Kami mendoakan anda kebahagiaan dan kejayaan.



= Baca Juga =



Post a Comment

Previous Post Next Post